ITB Berlin: Hrvatska i 2018. godine ostaje hit destinacija

ITB Berlin: Hrvatska i 2018. godine ostaje hit destinacija

Podijeli

BERLIN – Više od 150 tisuća osoba prošetat će ove godine najvećim svjetskim sajmom turističke industrije, onom u Berlinu. ITB Berlin otvorio je jutros svoja vrata, a među 180 zemalja svijeta koje daju sve od sebe kako bi see predstavile u naboljem svjetlu i privukle turiste k sebi je i Hrvatska

Od jutra na štandu Hrvatske velika gužva. Domaćini, partneri, zainteresirani turisti konstantno se izmjenjuju. Hrvatska je već niz godina jedan od izlagača na sajmu na kojem se u pet dana trajanja sklope poslovi vrijedni više od 7 milijardi eura. Ove godine predstavljen je i novi vizualni koncept štanda Hrvatske koji će nas predstavljati do 2022. godine. Osmislio ga je tim mladih dizajnera, a jedan od njih, Filip Despot, objašnjava što se htjelo postići.

“Ideja je bila da cijeli štand bude lagan, jednostavan, čist te da se na njemu također komuniciraju neke stvari poput ilistracija hrvatskih umjetnika i namještaja iz Hrvatske”, kazao je Despot.

Hrvatsko izaslanstvo predvođeno resornim ministrom Garijem Capellijem te direktorom glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Kristajnom Staničićem održava desetke sastanaka tijekom sajma. Zime za hrvatski turizam ne bi trebalo biti – ove godine očekuje se porast ukupnog turističkog prometa od 5 do 7 posto. Iz Njemačke smo u prošloj godini imali 2 milijuna i 700 tisuća dolazaka što dovoljno govori o važnosti ovog tržišta za nas. Šesta smo im najomiljenija destinacija, a najviše preferiraju Španjolsku, Italiju, Tursku i Grčku. Ono što je za Hrvatsku iznimno važno jest povećati broj zrakoplovnih linija iz Njemačke prema Hrvatskoj.

“Sigurno očekujemo preko 20 posto više putnika iz Njemačke na avioprogramu. To su na kraju krajeva i gosti koji daleko više i troše”, naglasio je Capelli.

Brojke i zarade na kraju su ono što se računa, a Capelli uvjerava da za Hrvatsku postoje veliki interesi kod investitora.Nedavno smo završili na visokom 7. mjestu po potencijalu za investiranje u turizam. Prati li infrastruktura rast apetita turista za Hrvatskom?

“Pa gledajte, činjenica je da su turistički kapaciteti u Hrvatskoj u srpnju i kolovozu 100% puni i da tu nemamo velikog prostora za rast. Ono što je nama fokus je fokus turističkog prometa u pred i post sezoni kada imamo i mjesta u privatnom smještaju i mjesta u hotelskom smještaju”, objasnio je Staničić.

Jedna od tema berlinskog sajma ove godine jest i tzv. “overtourism”, odnosno pretjerani interesi za destinacije, a tu u Europi prednjače Dubrovnik, Barcelona i Venecija. Gradonačelnik Dubrovnika, Mato Franković, upravo je o tome razgovarao na sajmu, a kaže da će primjena plana manjeg opterećenja početi već ove sezone, dok će u 2019. godini kružna putovanja koja grad najviše opetrećuju biti raspoređena tijekom cijelog tjedna. Sada u Dubrovnik s kruzera godišnje dođe više od 700 tisuća turista.

“Mi možemo primiti i više. Kada se broj rasporedi tijekom cijeloga tjedna mi možemo primiti i više od milijun i 200 tisuća gostiju sa kružnih putovanja”, kaže Franković.

 

Podijeli