Cilj je razviti inovativna rješenja za primjenu humanoidnih robota u nastavi

Započeo Erasmus plus “My Robot, My LearnMate” projekt uvođenja robota u nastavi

Prati nas i na

U četvrtak i petak, 12. i 13. prosinca 2024. godine, održan je početni sastanak Erasmus + projekta My Robot, My LearnMate, koji okuplja stručnjake iz različitih područja s ciljem razvoja inovativnih rješenja za primjenu humanoidnih robota u obrazovnim procesima.

Sveučilište u Zagrebu Fakultet organizacije i informatike (FOI) sudjeluje u projektu kao jedan od ključnih partnera, pod vodstvom prof. dr. sc. Igora Balabana, čime doprinosi osnaživanju interdisciplinarne suradnje i inovacija u obrazovanju.

Početni sastanak se odvijao tijekom dva dana, pri čemu je prvi dan bio održan u prostorima I. osnovne škole Čakovec – koordinatora projekta, dok su aktivnosti drugog dana organizirane na FOI-ju u Varaždinu. Sudionici su se imali priliku upoznati se s ključnim ciljevima projekta, planiranim aktivnostima te očekivanim rezultatima, koji uključuju unapređenje kompetencija učenika i značajan doprinos obrazovnoj zajednici.

My Robot, My LearnMate inovativno je trogodišnje strateško partnerstvo koje povezuje učenike, učitelje i naprednu tehnologiju s ciljem unaprjeđenja digitalnih kompetencija, kreativnosti i suradnje kroz učenje uz pomoć humanoidnog robota NAO.

Projekt koji spaja znanstvenu i obrazovnu zajednicu

Koordinator projekta je I. osnovna škola Čakovec, a partneri su FOI, Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec, Berliner Hochschule Fuer Technik iz Njemačke te škole I Spoleczna Szkola Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamosciu iz Poljske, Agrupamento de Escolas de Mangualde i Escola Básica com Pré-escolar Dr. Eduardo Brazão de Castro iz Portugala.

Projekt koji spaja znanstvenu i obrazovnu zajednicu vodi Ivana Ružić, nastavnica informatike u I. OŠ Čakovec. Ističe da bi sinergijom svih partnera trebali programirati robota koji bi trebao podići motivaciju kod učenika za učenje, povećati aktivnosti u nastavnim procesima i poboljšati same ishode učenja.

Siniša Stričak, ravnatelj I. OŠ Čakovec kaže da je u zadnjih 10 godina škola provela 24 Erasmus plus projekata te ima bogato iskustvo u provođenju, a od njih najviše koristi imaju učenici, roditelji, sama škola ali i lokalna zajednica.

Dragica Benčik, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Čakovec, naglašava da će se kroz projekt pronaći način da se robot NAO koristi i u radu s djecom s teškoćama u razvoju.

Uloga visokoškolskih institucija u ovom projektu je osmisliti istraživanje i pripremiti robota za provođenje eksperimenta u školama. Takva suradnja je potrebna i nužna iz razloga što visokoškolske institucije osmišljavaju istraživanje, pripremaju osnovne koncepte robota, te prikupljaju podatke temeljem kojih objašnjavaju ulogu robota u kontekstu učenja i poučavanja.

S druge strane, škole provode proces istraživanja primjenjujući robote u nastavnom procesu te izrađuju praktične smjernice njihove upotrebe koje mogu koristiti i drugi nastavnici. Takvom međusobnom suradnjom pomiču se granice spoznaja primjene humanoidnih robota u nastavnom procesu i daju smjernice za njihovo korištenje.

U ovom projektu, osim toga, FOI radi i na povezivanju robota s modelima umjetne inteligencije poput Chat GPT-a kako bi škole ispitale i mogućnosti primjene robota obogaćenog znanjem i mehanizmom zaključivanja umjetne inteligencije koja može nastavnicima uvelike olakšati pripremu robota u različitim scenarijima poučavanja – zaključio je prof. Balaban s FOI-ja.

Najveći benefit ovog projekta je transfer znanja iz institucija koje već imaju iskustva s korištenjem robota u nastavi u škole. Mi u našoj visokoj školi Berliner Hochschule Fuer Technik radimo često s takvim robotima i istraživanja nam pokazuju da se motivacija, znatiželja za STEM područje i aktivnost studenata značajno povećala njihovim korištenjem. – istaknula je prof. dr. Ilona Buchem, voditeljica tamošnjeg Laboratorija za komunikacije.

Više o projektu

Projekt, financiran u okviru programa Erasmus+ u vrijednosti 250.000 eura, s provedbom je započeo 1. listopada 2024. godine, a trajati će do 30. rujna 2026. godine.

Po završetku provedbe, međunarodni istraživački tim planira ostvariti sljedeće rezultate:

  • Otvoreni online obrazovni program za nastavnike o korištenju humanoidnog robota NAO u
    obrazovanju
  • Otvoreni online obrazovni program za učenike o STEM obrazovanju za održivi razvoj
  • Otvoreni online obrazovni program za učenike o socijalnom i emocionalnom učenju i
    inkluzivnoj kulturi
  • Priručnici i metode za korištenje NAO robota u obrazovanju i primjeri dobre prakse korištenja
    robota u nastavi na pet jezika: engleskom, hrvatskom, poljskom, portugalskom i njemačkom
    jeziku
  • Priručnici i metode za korištenje NAO robota u obrazovanju za održivi razvoj i primjeri dobre
    prakse na pet jezika: engleskom, hrvatskom, poljskom, portugalskom i njemačkom jeziku
  • Priručnici i metode za korištenje NAO robota u socijalnom i emocionalnom učenju i
    inkluzivnoj kulturi te primjeri dobre prakse na pet jezika: engleskom, hrvatskom, poljskom,
    portugalskom i njemačkom jeziku.

Više o projektnim ciljevima, aktivnostima i rezultatima, pročitajte na projektnim mrežnim stranicama: https://myrobot-mylearnmate.eu/.

Izvor: foi.unizg.hr
U Vili Oršić u Varaždinu
Potpisan Sporazum o partnerstvu za projekt Regionalnog centra za predinkubaciju u pametnoj industriji
Danas, 17. siječnja 2025. godine, u Vili Oršić u Varaždinu...
Obilježava se i 30. obljetnica djelovanja Udruge vinogradara „Trsek“
Krajem siječnja u Ludbregu održat će se 32. Međunarodna izložba mladih vina „Vincekovo“
Ludbreg će 31. siječnja biti domaćin tradicionalne, sada već 32....
Broj dnevnih polazaka po liniji povećan je s dosadašnjih 8 na 12
Novi vozni red linije “gradskih buseka”
Od 2. siječnja 2025. godine na snagu je stupio novi...
Djeca se upisuju prema upisnim područjima
Plan upisa u prvi razred osnovne škole za školsku godinu 2025./2026. na području Međimurske županije
U prvi razred osnovne škole za školsku godinu 2025./2026. upisuju...